ТрансАРТформация | Регионална библиотека "Пенчо Славейков" – Варна

ТрансАРТформация | Регионална библиотека "Пенчо Славейков" – Варна

Сайт на Отдел "Изкуство" – РБ "Пенчо Славейков" – Варна

За емблемите на филмовите компании

Всеки път, отивайки на кино виждаме изящните, а понякога и с много скрити послания заставки на филмовите компании. Замисляли сме се от къде идват те? Всяко лого има своята интересна история. Първоначално холивудските лога са съвсем семпли и статични. С увеличаването броя на заснетите филми, с навлизането на новите технологии, със засилващия се зрителски интерес, компаниите започват да влагат все повече усилия и средства в това да бъдат максимално разпознаваеми и атрактивни. Ето защо емблемите им се превръщат в същински произведения на изкуството, придружени с движение, звук и специални ефекти. Някои от тях приличат на филми, показвани преди самите филми. Логото на Metro-Golwyn-Mayer с главата на ръмжащия лъв, обградена от филмова лента с надписа „Ars Gratia Artis” (Изкуство заради изкуството) е създадено през 1916г .Хауърд Дийц проектирал логото, взаимства от емблемата на футболния отбор на Колумбийския университет, в който е учил. В богатата история на филмовото студио имало цели пет лъва. Първият на име Слатс остава нечут от зрителите, защото образът му е използван в ерата на нямото кино. След него следват лъвицата Джаки (1932 г.), лъвът Танър(1956 г.), Джордж, Лео и т.н. Логото на Paramount Pictures Corporation е най-старото в Холивуд, и е създадено през 1912г. Първоначално било нарисувано от Уилямс Ходкинсън по спомени от детството му за планината Бен Ломонд, в родния му щат Юта. В оригиналната версия има 24 звезди, които символизират 24-те договора, сключени с 24 филмови актьора. В момента звездите са 22, като никой не може да каже точната причината, поради която броят им е намалял. С течение на времето и с новите технологии логото претърпява промени в цветовете и в падащите на звезди. Една от последните промени е прибавеното на заден план слънце. Логото на 20th Century Fox е създадено през 1933г. от художника аниматор Емил Коса, който е известен с красивите си пейзажи. Инспириран от популярния за тогавашната епоха стил ар деко, той създава образа на интересна архитектурна форма. Фигурата и е осветена от прожектори, показвайки, че Холивуд е много важно и значимо място. Логото е придружено и с фанфарна музика, която придава допълнително усещане за грандиозност и тържественост. С течение на времето, логото претърпява малки и незначителни корекции, а скоро предстои да бъде издадена и най-новата му версия, в която думата Fox ще бъде елиминирана. Дамата с факлата – Columbia Pictures е като своеобразен символ на САЩ. Създадено е през 1928 г. От 1936 до 1974 „Дамата с факела” се появява на фона на тряптящите светлини зад нея. От 1975 до 1981 г. студиото експериментира с ново емблема. На нея отново се вижда познатата дама с факела, но лъчите образуват син ореол, на който е изписано името на студиото. Спорен е въпросът ,коя е жената позирала за емблемата. Твърди се, че това е актрисата Евелин Венъбъл. В едни от първите варианти на логото фигурата е обвита с американското знаме. По-късно, когато студиото за кратко става собственост на Coca Cola, силуетът на фигурата напомня извивките на бутилката на Coca Cola. В последните версии, а също така и в настоящата, създадена през 1992 г. от илюстратора портретист Майкъл Дийс, позира световноизвестната графична дизайнерка Джени Джоузеф. В логото Дийс използва истинската красива фигура на жената, но за лицето е използва генерирано компютърно изображение. Щитът на Worner Bros. – Компанията е създадена през 1918 г. от братята полски емигранти Уонсколасер. Те променят името на Уорнър, с което компанията е известна и до днес. Логото е създадено през 1923 г. Предполага се, че Щитът изобразен на емблемата символизира стремежът на братята да пробият във филмовата индустрия в Холивуд. През годините логото търпи промени – големината , формата, цветът на щитът стават обект на различни авторски интерпретации и хрумвания. Едно от най-интересните превлъплъщения на емблемата е да променя цвета си в зависимост от сюжета и цветовите нюанси на филмите, които предстои да се появят на екрана. Например във филмите от поредицата за Хари Потър, емблемата се появява, обгърната в тайнствен полумрак. DreamWork – е основана през 1994 година от Стивън Спилбърг, Дейвид Гефен и Джефри Катценбърг. Първоначално логото трябвало да напомня за златните години на Холивуд и да показва човек, който се качва на Луната и лови риба. Художник на логото става Робърт Хънт, който вместо мъж изобразява дете, седящо на полумесец и ловящо риба с въдица. Образът на детето всъщност е неговият син Уилям. Стивън Спилбърг, решава че емблемата ще оказва по-силно въздействие ако бъде придружена с някаква музика. С озвучавянето се заема композиторът Джон Уилямс, автор на саундтракът на филми като „Списъкът на Шиндлер ”, „Извънземното”, „Седем години в Тибет”, „Индиана Джоунс” и др.

Етикети:Киноизкуство, Лого

Публикувано на: 1 юни, 2020 от Отдел "Изкуство" Рубрика: Кино

Post navigation

Ирина Чмихова, “Синьото елече” и началото на българската поп музика Новият „Пинокио“ според Матео Гароне
  • За нас
  • Фондове
  • Адрес
  • Връзка с нас
  • Каталози
  • РБ “Пенчо Славейков”

Търсене

Рубрики

  • PostScriptum (P. S.)
  • Архитектура
  • Афиш
  • Българското изкуство в старата периодика
  • Видимата страна на изкуството
  • Виртуални изложби
  • Изкуство в библиотеката
  • Изкуство и дигитална колекция
  • Интересни заглавия
  • Кино
  • Кинолектории онлайн
  • Музика
  • Театър
  • Фотография

  •   Червенокосата бунтарка на модата – Вивиан Уестууд
  •   Жорж Папазов – криволичещата линия на моя път
  •   Бохемът аристократ Едуард Мане
  •   Интелектуалецът-истерик от Манхатън
  •   Експериментите на Огюст Роден
  •   Експериментаторът Люк Бесон

Архиви


Free track counters



© ТрансАРТформация | Отдел "Изкуство" | Регионална библиотека "Пенчо Славейков"