Калоян Илиев – Кокимото

През годините отдел Изкуство многократно е бил място за изява на творци от Варна. В рубриката ни „Изкуство в библиотеката” ще Ви срещнем с Калоян Илиев – Кокимото
Визитка:
Роден 1979 г. във Варна. Завършил своето художествено образование във Факултета по изобразителни изкуства към Университета „Св. Св. Кирил и Методий”, Велико Търново, магистърска степен – специалност „Графика” /2007/ и специализирал в графичния департамент на Академията за изящни изкуства „Владислав Стремински“ в град Лодз, Полша /2008 /. От 2010 е член на СБХ – София. Реализирал е над 40 самостоятелни изложби във Варна, В. Търново, Габрово, Пловдив, София, Белгия и Дания. Участвал е по цял свят в над 200 общи изложби, фестивали за съвременно изкуство, ануалета, биеналета и триеналета на рисунката, графиката, колажа и живописта. Получил е 15 награди за графика, ex libris, рисунка и живопис. Произведенията му са в 19 колекции в България, Турция, Сърбия, Румъния, Италия, Испания, Полша, Белгия, Холандия, Дания, Уругвай, Тайланд, Япония и Китай. Кокимото живее и работи във Варна като художник на свободна практика. От 2019 г. е преподавател по изобразително изкуство в ЧСУ „Мечтатели“ Варна.

Снимката е от сайта на БНРКокимото е естественото продължение на Калоян Илиев и не го изключва, а допълва. Обобщаващо име и характерен образ на артист, който оставя след себе си творчество, което предизвиква всички определения и отбягва всякакви квалификации. Нещо повече, чрез него целя да се освободя от тесногръдието, лицемерието, заблудите, комплексите и омразата, толкова характерни за днешното общество. То не е перфектно и никога няма да бъде, и аз въпреки своите проблеми се стремя да изградя една по-добра действителност посредством работата си и всичко свързано с нея. Към момента може и да съм постигнал нещо, което да е близо до успешното, дори и частично, но въпреки това според някои Кокимото е фалшив образ, с който постепенно си печеля лоша репутация и слава в артистичните среди. Именно там се прокарват противоречиви мнения и всички онези определения, които използваме за да опишем истинските, велики и вълнуващи неща, които не виждаме в типичните НОСОРОГ, 2021. Водно базиран пигментен печат и акрил върху хартия , 50 х 70 смобщоприети образи. И ако „В едно разлагащо се общество, изкуството, ако е истинско, трябва също да отразява разлагане, освен ако не иска да наруши обществената си функция, изкуството трябва да покаже света като променлив и да спомогне за промяната му.“ (Ернст Фишер ). След всичко преживяно за краткото ми пребиваване на този свят с акцент върху личното ми умопомрачение, породено от социалното такова, не ми остава друго освен да поставя себе си под съмнение. По този начин, на границата с кича и култа към идоли, разобличавам собствената си личност. Чрез посланието и драматизма на въплътената идея, създадения от мен образ се превръща в стил, заличаващ различията между мъж и жена, човек и животно, религия и идентичност. И щом се докосне до него, човек се изгубва в ироничния, критико – реалистичен и непрактичен свят на Кокимото, за да намери себе си.
Калоян Илиев – Кокимото

“Дюрер срещу дюнер” е най-новият проект на Кокимото специално създаден за пространството на КО-ОП в София. 42-та самостоятелна изложба (19 януари – 19 февруари 2021 г.) на автора съдържа серия дигитално обработени репродукции на знакови произведения на Дюрер – графики, рисунки и живопис, в които Кокимото съчетава класическата с популярната култура.

Етикети:, ,

Публикувано на: 17 март, 2021 от Отдел "Изкуство" Рубрика: Изкуство в библиотеката